خبر فوری درباره واریز سود سهام عدالت (۴ مهر)

تا کنون مجموعاً ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان برای واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت پرداخت شده است. مبلغ باقی‌مانده که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۱ شرکت مپنا می‌باشد، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت به چندین ماه رسیده است؛ این سود برای نخستین بار به صورت سه‌مرحله‌ای پرداخت می‌شود. واریز سود مرحله اول و دوم به ترتیب در اوایل زمستان و پایان سال گذشته انجام شد و از آن زمان بیش از هفت ماه می‌گذرد که سهامداران عدالت در انتظار دریافت سود مرحله سوم خود هستند، اما هنوز خبری از آن نیست.

در حالی سهامداران عدالت، سود سهام مجامع سال ۱۴۰۱ خود را به طور کامل دریافت نکرده‌اند که بخش قابل‌توجهی از مجامع سال ۱۴۰۲ شرکت‌ها نیز برگزار شده است، و رفته رفته باید سهامداران سود این مجامع را دریافت کنند.

هر چند که مجید عشقی رئیس قبلی سازمان بورس و احسان خاندوزی وزیر پیشین اقتصاد قول پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت تا پایان خردادماه امسال را داده بودند، حالا این تاخیر به مهرماه کشیده شده است.

آن طور که مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته، در مجموع تاکنون برای پرداخت مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت ۲۴.۵ هزار میلیارد تومان پول واریز شده است که اگر مبلغ باقی مانده هم به آن اضافه شود حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت خواهد بود. تنها شرکت مپنا برای عملکرد سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که تاکنون پرداخت نشده است.

ارزش سهام عدالت

سازمان بورس آخرین وضعیت سهام عدالت را اعلام کرد

ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد که از آغاز سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور ماه، مجمع پنج شرکت سرمایه‌گذاری استانی در استان‌های «گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه» برگزار گردید.

مجمع پنج شرکت سرمایه‌ گذاری استانی در استان‌های «گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه» برگزار گردید.

 

«قم، چهارمحال و بختیاری، قزوین و یزد» جزو ۴ استانی بودند که مجامع آنها به دلیل تصویب نشدن صورت‌های مالی و رعایت نکردن مصوبات شورای عالی بورس تشکیل نشد.

مجامع ۶ استان‌ « فارس، خوزستان، همدان، کردستان، خراسان جنوبی و ایلام» نیز به دلیل به روز نبودن اطلاعات تعاونی‌ها و آماده نبودن صورت‌های مالی لغو شد.

واریز سود جاری ۱۹ شرکت

این گزارش می‌افزاید: در هفته سوم شهریور ماه امسال، ۱۹ شرکت «دوده‌ صنعتی‌ پارس، بانک‌ قرض‌الحسنه‌ رسالت، سرمایه‌گذاری‌ پویا، سرمایه‌گذاری‌ توسعه‌ توکا، پالایش‌ نفت‌ اصفهان، ص. س.املاک‌ و مستغلات‌ امین‌شهر، لامیران، سرمایه‌گذاری‌ صنایع‌ ایران، سیمان‌فارس، گسترش‌صنایع‌روی‌ایرانیان، بهمن‌دیزل، گروه‌ صنعتی‌ ملی، نفت‌پاسارگاد، پتروشیمی‌ گلستان، تولید و مدیریت‌ نیروگاه‌ زاگرس‌ کوثر، ایران‌ یاساتایر و رابر، فولاد هرمزگان‌ جنوب، بهار رزعالیس‌ چناران و ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران» سود جاری ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۹۲۹ سهامدار که شامل ۵ هزار و ۸۹۰ میلیارد و ۵۹ میلیون تومان می‌شود را به حساب آنها در سامانه سجام واریز شد.


منبع:

تسنیم



کدخبر:
۳۳۵۶۷۲

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]