رهبر معظم انقلاب: عزاداری ما برای سید حسن نصرالله از جنس عزای سیدالشهدا درس دهنده است

خطبه‌های آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، خطبه‌های آیت‌الله خامنه‌ای در نمازجمعه تهران هم‌اکنون آغاز شد.

ایشان در ابتدای این خطبه‌ها بیان کردند: همه برادران و خواهران عزیز و خودم را دعوت می‌کنم به رعایت تقوای الهی؛ مراقب باشیم در گفتار و کردارمان از حدود الهی خارج نشویم.

رهبر انقلاب با بیان اینکه اگر شما مسلمانان با یک دیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود، اظهار کردند: در آیه ای که قرائت کردم مسئله مهم پیوستگی مؤمنین مطرح شده است. در تعبیرات قرآنی به این پیوستگی گفته می‌شود ولایت. در این آیه نتیجه این ولایت و همبستگی رحمت الهی معرفی می‌شود. یعنی اگر شما مسلمانان با یک دیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود. آیه شریفه را با ذکر عزت الهی و حکمت الهی پایان می‌دهد.

ایشان با تاکید بر اینکه اگر مسلمانان با همدیگر اتحاد و اتفاق داشته باشند عزت و حکمت الهی پشت سر آنهاست، تصریح کردند: می توانند از مقتضای سنت‌های پروردگار و قوانین الهی استفاده کنند. ولایت یعنی پیوند و همبستگی مسلمانان با یکدیگر و این شد سیاست قرآنی با مسلمانان. قرآن سیاستش با مسلمانان این است که ملت‌های مسلمانان با همدیگر همبستگی داشته باشند.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه سیاست دشمنان تفرقه بیانداز و حکومت کن است مبنای آنها تفرقه افکنی است، گفتند: این سیاستها را به انواع مختلف در کشورهای مسلمانان اجرا کردند؛ اما امروز ملت‌ها بیدار شدند؛ امروز روزی است که می‌توانند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین فائق بیایید. دشمن ایران دشمن ملت عراق و فلسطین و مصر و سوریه و یمن است.

حضرت آ یت الله خامنه ای با بیان اینکه دشمن در هر جا دارد با یک شیوه مخصوص آن کار می‌کند اما اتاق فرمان یکجاست و از همانجا دستور می‌گیرند، تصریح کردند: دشمن اگر از یک کشور خیالش راحت شود به سراغ کشور بعدی خواهد رفت.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه مسلمانان امروز دیگر نباید غفلت کنند، اظهار داشتند: باید کمربند دفاع و استقلال را در همه کشورهای اسلامی از افغانستان تا یمن محکم ببندیم.

آیت الله خامنه ای بیان کردند: ملت فلسطین حق دارد در برابر دشمنی که زندگی او را تباه کرده بایستد.

رهبر معظم انقلاب: ضمن بیان اینکه کار درخشان نیروهای مسلح ما یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود، اظهار داشتند: دفاع لبنانی‌ها از مردم غزه هم حرکت مشروع و قانونی است.

ایشان ضمن تاکید بر اینکه ما در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم، گفتند: جمهوری اسلامی ایران هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته داشته باشد با قدرت و صلابت انجام خواهد داد. آنچه که لازم باشد را انجام می‌دهیم. همانطور که انجام گرفت و در آینده هم لازم شود انجام می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: تاکید کردند اظهار کردند: لازم دانستم تکریم از برادرم و عزیزم و مایه‌ی فخرم، چهره‌ی محبوب دنیای اسلام، و زبان گویای ملّتهای منطقه، گوهر درخشان لبنان، جناب سیّدحسن نصراللّه (رضوان اللّه علیه) در نماز جمعه‌ی تهران باشد، و تذکّراتی هم به عرض همه برسانم. مخاطب این خطبه همه‌ی دنیای اسلام است، ولی ملّت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است.

ایشان بیان کردند: ما همه در شهادت سیّد عزیز، مصیبت‌زده و عزاداریم. این، فقدان بزرگی است و جدّاً ما را عزادار کرد. البتّه عزاداری ما به معنی افسردگی و پریشانی و نومیدی نیست؛ از جنس عزاداری برای سیّدالشهدا حسین‌بن‌علی (علیهما السّلام) است؛ زنده‌کننده، و درس‌دهنده، و انگیزه‌بخش، و امیدآفرین است. محبوبیت شهید نصرالله فراتر از لبنان و ایران و کشورهای عربی بود.

رهبر انقلاب با اشاره به مهم‌ترین پیام سیدحسن نصرالله برای ملت لبنان در فقدان شخصیت‌های برجسته مقاومت، گفتند: مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملّت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیّت‌های برجسته‌ای چون امام موسیٰ صدر و سیّدعباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید؛ در مسیر مبارزه تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.

ایشان افزودند: عزیزان من! ملّت باوفای لبنان! جوانان پُرشور حزب‌اللّه و امل! فرزندان من! امروز هم خواسته‌ی سیّد شهید ما از ملّتش، و از جبهه‌ی مقاومت، و از همه‌ی امّت اسلامی همین است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: دشمن نمی‌تواند به تشکیلات مقاومت ضربه بزند کشتار غیر نظامیان را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند.

رهبر انقلاب تصریح کردند: دشمن پلید و زبون چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌اللّه یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمانهای مجاهد فی‌سبیل‌اللّه صدمه‌ی جدّی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین را نشانه‌ی پیروزی خود قلمداد می‌کند. نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه‌ی مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه‌ی محاصره‌ی گرگ خون‌آشام، و سرانجام، حذف وجود ننگین او از صحنه‌ی وجود است. ان‌شاءالله.

عزیزان! دل‌های داغدار با یاد خدا و طلب نصرت از او آرامش می‌یابد؛ ویرانی‌ها ترمیم می‌شود، و صبر و استقامت شما عزّت و کرامت به بار می‌آورد.

ای شأن خطاب‬ به مردم‬ لبنان‬ و‬ جبهه‬ مقاومت‬ تاکید‬ کردند: ‬ سیّد عزیز، سی سال در رأس مبارزه‌ای دشوار قرار داشت؛ حزب‌اللّه را قدم به قدم بالا آورد… با تدبیر سیّد، حزب‌اللّه مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید: «میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش می‌دهد». حزب‌اللّه حقّاً «شجره‌ی طیّبه» است. با تدبیر سیدحسن نصرالله، حزب الله مرحله به مرحله رشد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: حزب الله و سید شهید با دفاع از غزه و جهاد برای مسجد الاقصی و ضربه به رژیم غاصب و ظالم در راه خدمتی حیاتی به همه منطقه و همه دنیای اسلام گام برداشتند.

ایشان گفتند: تکیه آمریکا و همدستانش به حمایت و حفظ از رژیم غاصب؛ پوششی برای سیاست مهلک و تبدیل رژیم به ابزار آنان برای در اختیار گرفتن همه منابع این منطقه و استفاده از درگیرهای جهانی است.

رهبر انقلاب افزودند: هدف آنها تبدیل این رژیم به دروازه صادرات انرژی از منطقه به جهان غرب و واردات کالا و فناوری از غرب به منطقه است و این یعنی تضمین موجودیت رژیم غاصب و وابستگی کل منطقه به آنان است. رفتار رژیم سفاک با مبارزان ناشی از طمع به چنین وضعی است.

آیت الله خامنه ای با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از روی زمین ریشه‌کن خواهد شد، اظهار داشتند: این رژیم خبیث ناپایدار است و با تزریق حمایت‌های آمریکا خودش را به سختی سرپا نگه داشته است.

ایشان ترورهای ابتدای انقلاب را مورد اشاره قرار داده و فرمودند: در تابستان ۱۳۶۰ هجری شمسی در ایران اسلامی چند ده شخصیت برجسته ما ترور شدند یکی از آنها سید محمد بهشتی و رئیس جمهوری مثل رجایی و نخست وزیری مثل باهنر بود و ترور کردند آیت الله مدنی و هاشمی نژاد را. اینها هرکدام از ستون‌های انقلاب به حساب می‌آمدند اما مسیر انقلاب متوقف نشد.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه امروز مقاومت در منطقه با این شهادت‌ها هرگز عقب نخواهد نشست، تصریح کردند: مقاومت پیروز خواهد شد و مقاومت در غزه چشم دنیا را خیره کرد و به اسلام عزت بخشید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: طوفان اقصیٰ و مقاومت یک‌ساله‌ی غزّه و لبنان، رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سالهای اوّل ولادت نحسش داشت. این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]