اخبار اقتصادی امروز: 133
  • تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    پایان کار کیوسک‌های تهران

    مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در ابتدا تعدادی از کودکان نخبه در شورا حضور دارند که از آنها تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: یک فوریت لایحه اعطای مجوز به بانک شهر و گزارشی در خصوص ون‌تاکسی‌هایی که قرار است به کار گرفته شوند، ارائه خواهد شد.

    وی افزود: در جلسه امروز لایحه ممنوعیت افزایش تعداد کیوسک‌ها تصویب می‌شود و بر اساس بودجه پیش‌بینی شده باید سالیانه دو درصد از آنها کاسته شود؛ چراکه معابر پایتخت بیش از این گنجایش ندارد.

    چمران با بیان اینکه در دوره چهارم شهر دوستدار کودک تصویب شد، تصریح کرد: قرار بود در بوستان‌ها امکانات بیشتری برای کودکان پیش‌بینی شود و در تمام محلات وسایلی را برای بازی و سرگرمی و ورزش کودکان در نظر بگیریم که این وظیفه روزمره است.

    وی با بیان اینکه متاسفانه اختلالات در مترو هر روزه است، گفت: تاکید ما بر رفع این اختلالات است. در ساعات شب که سرفاصله‌ها کاهش و قطارها افزایش می‌یابد امکان اختلال وجود دارد اما سعی بر این است به حداقل برسد.

    چمران با بیان اینکه قرار بود از سردار رادان دعوت شود که در شورا حضور پیدا کند و گزارشی در خصوص خروج اتباع ارائه دهد که ایشان در ماموریت حضور داشت و امکان حضور فراهم نشد، گفت: اتباع غیرقانونی نه تنها به عنوان پاکبان بلکه در هیچ بخش دیگری نیز نباید فعالیت کنند.

    رئیس شورای شهر تهران در خصوص رابطه استخدامی اعضای شورا، یادآور شد: تعدادی از اعضا کارمندان شهرداری بوده‌اند و نیازی نیست که در چند ماه اول وقت بگذارند که شهرداری و شورا را بشناسند. موضوع حقوقی از طریق استانداری به ما اعلام شد که ورود کارمندان به شورا تعارض منافع است و نمی‌توانند در کمیسیون ماده ۱۰۰ که در آن قضاوت صورت می‌گیرد، حضور یابند. شهرداری شکایت کرد که این درست نیست اما دیوان شکایت را رد کرد.

    وی ادامه داد: هنوز این موضوع در صحن مجلس مطرح نشده است. شاید در شهرهای کوچک صدق کند اما در تهران کارمندان شهرداری که به عضویت شورا در می آیند به نفع شهر خواهند بود چراکه اطلاعات خوبی از شهر و شهرداری دارند.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    17 - مهر - 1403

    افزایش محرمانه‌بازی در شهرداری تهران

    بررسی لایحه مکان‌یابی آرامستان جدید تهران محرمانه انجام می‌شود، عضو شورای شهر تهران در صحن علنی گلایه می‌کند که پاسخ به تذکرش مهر محرمانه خورده است.

    17 - مهر - 1403

    باطل السحر مسائل سیاست‌گذاری مسکن

    سیاستگذار مسکن چه رویکردی را برای تغییر ریل این بخش از اقتصاد باید در پیش بگیرد؟

    17 - مهر - 1403

    پشت پرده انتصابات در شهرداری

    برخی از اعضای شورای شهر تهران به تغییرات تازه شهردار تهران واکنش نشان داده و آن را باعث بی‌ثباتی و اجرای ناموفق برنامه بلندمدت شهرداری می‌دانند .

    17 - مهر - 1403

    آزادسازی پایگاه‌های مدیریت بحران

    سوله‌های بحران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران بازگشت.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا