اخبار اقتصادی امروز: 5
  • تاریخ : جمعه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    خانه «ابوذر زمان» ویرانه شد

    پس از رسانه‌ای شدن فروش بخشی از کتاب‌های خانه موزه طالقانی توسط دستفروشان، فعالان حوزه فرهنگ به وضعیت این خانه واکنش نشان دادند. مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران هم در تذکری خواستار گزارش شهرداری درخصوص وضعیت این خانه موزه شد .

     این هفته نیز اعضای حزب جامعه زنان به تخریب خانه طالقانی که چند سالی به کتابخانه تبدیل شده بود، اعتراض کردند. طاهره طالقانی (فرزند آیت‌الله طالقانی) درباره این اتفاق و سرقت کتاب‌های پدرش گفت: می‌خواهیم خانه پدرم که مکانی فرهنگی است، ثبت میراث فرهنگی شود.

    او به رسانه‌ها گفته است: آنچه که به شهرداری امانت داده‌ایم مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. ما این خانه را به شهرداری دادیم تا هم کتابخانه و هم موزه باشد، و هم اینکه از منزل نگهداری کنند.

    طاهره طالقانی افزود: به نظرم شهرداری در امانت خیانت کرده است.

    همچنین به گفته یکی از همسایگان این خانه تا سال هزار و چهارصد و یک؛ کتابخانه‌ای فعال بوده و تعداد زیادی هم عضو داشته است  واز زمانی که این خانه به اسم بازسازی تعطیل شد تخریب هم آغاز شد.  

    در این زمینه مهدی اقراریان در گفت و گو با اکوایران می‌گوید: خبر تلخی درخصوص آسیب جدی خانه آیت الله طالقانی در بارندگی های اخیر داشتیم . همچنین از طریق رسانه‌ها متوجه فروش کتاب های این خانه موزه شدیم .

    او ادامه داد : آیت الله طالقانی یکی از شخصیت های ارزشمند معاصر هستند که امام (ره) به ایشان لقب ابوذر زمان را دادند و شهرداری باید در حفظ آثار به جا مانده اقدامات لازم را انجام دهد .

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    19 - مهر - 1403

    چرا خاطرات تهران پاک شد؟

    ۱۴ مهرماه روز تهران است.

    18 - مهر - 1403

    هزاردستان در بهشت؛ خان مظفر شهرداری کیست؟

    درصحن شورای شهر تهران گزارشی از روند واگذاری و بهره برداری ۶۳۰ ون شهرداری تهران ارائه شد . در جریان این گزارش حبیب کاشانی خزانه دار شورا از فردی به نام ح- ح در شهرداری سخن در این پرونده هم پای او در میان است.

    18 - مهر - 1403

    سرنوشت خودرو در انتظار آسانسور

    یک فعال صنعت آسانسور، از پشت‌پرده ممنوعیت واردات در این صنعت می‌گوید.

    18 - مهر - 1403

    یک معادلهْ پنج مجهولِ آلودگی هوای تهران

    مهرماه امسال هوای تهران در مناطقی به وضعیت بنفش رسید و حتی شاخص‌ها، عدد ۳۰۰ را ثبت کردند و در بامداد پنجم مهر حتی عدد این شاخص به ۵۰۰ هم رسید، اما در بین اخبار منتشر شده چندان هشدار جدی در این خصوص به طور فراگیر داده نشد و بسیاری از تهرانی‌ها اصلا متوجه این شرایط اضطرار نشدند.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا