قیمت طلا ۲۰ مهر اعلام شد | زمستان طلا ارزان می شود؟

قیمت طلا در روز دوشنبه با انتشار اخبار مربوط به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده میلادی افزایش یافت. همزمان، شرکت‌کنندگان بازار در انتظار گزارش شاخص قیمت تولیدکننده در ایالات متحده هستند تا اطلاعات بیشتری درباره سیاست‌های پولی بانک مرکزی این کشور به دست آورند.

امروز قیمت هر اونس طلا با افزایش ۰.۶۱ درصدی به ۲۶۴۵ دلار و ۷۹ سنت رسید. همچنین، قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با رشد ۰.۸۹ درصدی به ۲۶۶۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

ارزش دلار که به بالاترین سطح خود در دو ماه اخیر رسیده بود، کاهش یافته و این موضوع خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها مقرون به صرفه‌تر کرده است.

اطلاعاتی که در روز پنجشنبه منتشر شده نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا بیشتر از حد انتظار در سپتامبر افزایش داشته و تقاضا برای مزایای بیکاری هم در هفته منتهی به پنجم اکتبر تا ۲۵۸ هزار بالا رفته است، در حالی که تخمین زده می‌شد تا ۲۳۰ هزار افزایش داشته باشد. حالا همه تحلیلگران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده هستند که قرار است امروز منتشر شود. اگر این شاخص هم پایین‌تر از حد انتظار باشد، روند افزایش قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

طلا

از نظر فنی، قیمت طلا در کوتاه مدت به ۲۶۵۷ دلار می‌رسد و اگر از این سطح فراتر رود رکوردهای جدیدی را تجربه خواهد کرد. بازارها در حال حاضر ۸۴.۴ احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۲۵ واحد در اجلاس ماه نوامبر پایین بیاورد و ۱۵.۶ درصد هم احتمال می‌دهند نرخ بهره ثابت نگه داشته شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد. تشدید جنگ در خاورمیانه بیش از پیش به نفع طلا خواهد بود چون تمایل برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۳۱ دلار و ۵۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۶۷ درصدی ۹۷۸ دلار و ۶۶ سنت معامله می‌شود.


منبع:

تسنیم



کدخبر:
۳۳۷۴۸۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]