فوری | زمان واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نهایی می شود

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت از منابع مالی لازم برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برخوردار است و هیچ توجیهی برای تأخیر در پرداخت این حقوق قابل قبول نیست.

ولی‌الله بیاتی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که عدم اقدام دولت در پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی غیرقابل قبول است و اکنون ۶ ماه از این موضوع می‌گذرد.

وی بیان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت در این خصوص تذکر لازم را داده و باید به سرعت پرداخت عملیاتی شود، زیرا این مهم ۶ ماه تاخیر داشته و نیمی از سال گذشته است و بازنشستگان برای امرار معاش به این افزایش حقوق نیاز دارند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت عنوان می‌کند ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال به صورت علی‌الحساب تاکنون به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کرده اما باید همسان‌سازی اجرای شود تا بازنشستگان بتوانند از ارقام حقوقی مطلوب بهره‌مند شوند.

بیاتی افزود: رئیس مجلس بعد از تذکر به دولت، بنا دارد این موضوع را در جلسه سران قوا مطرح کند تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

همسان ساری- حقوق

به تازگی جلساتی با حضور محمد اسدی، رئیس عالی کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، علی‌اصغر بیات، دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته، و علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، با رئیس کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسات، مشکلات و مطالبات بازنشستگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به نظر می‌رسد که به‌زودی زمان واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص خواهد شد.

وی در ادامه به روند پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم لحاظ و دولت مکلف شد طی سه سال برای این مهم اقدام کند که در سال اول ۴۰ درصد و در سال دوم و سوم ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود و با توجه به اینکه دولت امسال با مشکل مواجه شد، این افزایش محقق نشده است. استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.


منبع:

ایرنا



کدخبر:
۳۳۷۵۰۶

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]