نرخ بهره بین بانکی دنده عقب گرفت + جدول

براساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته سوم مهرماه با کاهش ۰.۰۵ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید.

داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در پایان هفته سوم مهرماه سال جاری نشان می‌دهد که نرخ سود بین بانکی در چهارشنبه، ۱۸ مهرماه، ۰.۰۵ درصد کاهش یافته است. بر این اساس، نرخ بهره بین بانکی از ۲۳.۷۴ درصد در پایان هفته اول مهرماه به ۲۳.۷۳ درصد در پایان هفته دوم کاهش یافت و در پایان هفته سوم مهرماه با کاهش ۰.۰۵ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید.

مطابق آمارهای بانک مرکزی، ماه گذشته، در پایان هفته سوم شهریور ماه (۲۱ شهریور) نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید. با این حال، در هفته پایانی شهریورماه، نرخ بهره بین بانکی با افزایش ۰.۰۲ درصدی از ۲۳.۶۸ به ۲۳.۷ جهش یافت و در هفته ابتدایی مهر ماه، (چهارم مهر) به ۲۳.۷۴ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از ابتدای سال جاری تا امروز بوده است.

نرخ-بهره

 

گفتنی است؛ نرخ بهره بین بانکی از شهریورماه سال جاری تا امروز در محدوده ۲۳.۷ درصد در نوسان است.

نرخ سود بین‌بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به‌نام بازار بین‌بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین‌بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین‌بانکی گفته می‌شود.


منبع:

ایسنا



کدخبر:
۳۳۷۶۰۹

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]