قطار شهری تبریز- آذرشهر وارد فاز عملیاتی می‌شود

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: طرح ایجاد قطار شهری تبریز- آذرشهر جزو برنامه‌های راه‌آهن کشور است و بر اساس پیگیری‌های نمایندگان مجلس و مسئولان، این پروژه وارد فاز عملیاتی و اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار، از راه‌آهن، «جبارعلی ذاکری» در نشست بررسی پروژه احداث قطار شهری تبریز- آذرشهر با اشاره به اهمیت راه‌اندازی قطار تبریز- آذرشهر در کاهش بار ترافیکی جاده‌ای و ایمنی مسافران افزود: امکانات زیرساختی و اقدامات اولیه طراحی و مطالعاتی این طرح آغاز شده است و با تخصیص دو رام قطار و تردد مستمر، می‌تواند روزانه ۶ هزار مسافر بین‌شهری را جابه‌جا کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی شهرستان آذرشهر گفت: باتوجه‌به ظرفیت بالای اقتصادی و تولیدی این شهرستان، احداث انبار توشه در ایستگاه راه‌آهن «شهید رهبری گوگان» یا سایر ایستگاه‌های راه‌آهن ضروری است و شرکت راه‌آهن راه از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد انبار توشه حمایت می‌کند و زمین و سایر امکانات را در اختیار سرمایه‌گذاران و شرکت‌های حمل‌ونقل قرار می‌دهد.

مدیرعامل راه‌آهن، بر ضرورت ساماندهی و ایمن‌سازی پل راه‌آهن در شهر تیمورلو گفت: باتوجه‌به حادثه‌خیز بودن پل راه‌آهن در بستر رودخانه «گنبرف چای» در شهر تیمورلو، این مکان باید به‌صورت کارشناسی مطالعه و رفع شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]