چقدر از ارز واردات تامین شد؟

بانک مرکزی از اول فروردین تا ۲۱ مهر امسال، ۳۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

بانک مرکزی:
۳۶.۶ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

۳۶.۶ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، از اول فروردین ماه تا ۲۱ مهر ماه امسال، ۳۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین شده است.

در این مدت برای کالا‌های اساسی و دارو ۷ میلیارد و ۹۸۹ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار، برای خدمات ۸۶۰ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۸ میلیارد و ۱۲۱ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفته است.

بانک مرکزی برای واردات کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۶ میلیارد و ۲۲۷ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۱ میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلار ارز تأمین کرده است.

بانک مرکزی در مجموع ۷ میلیارد و ۹۸۹ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸،۵۰۰ تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالا‌های ضروری با قیمت ارزان‌تر تأمین کرده است.

در این بازه زمانی برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۸ میلیارد و ۱۲۱ میلیون دلار و در مجموع ۲۷ میلیارد دلار و ۸۱۱ میلیون دلار تأمین ارز صنایع صورت گرفته است.

تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل دو میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار، «صنایع معدنی» ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» دو میلیارد و ۶۰ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۹۹۰ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۸۶۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۶۷ میلیون دلار، ۲۸۱ میلیون دلار، ۶۸۳ میلیون دلار، ۵۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۲۱ مهر ماه سال جاری دریافت کرده اند.

همچنین تا تاریخ ۲۱ مهر ماه، سایر صنایع ۷ میلیارد و ۵۵۴ میلیون دلار ارز نیمایی و بیش از دو میلیارد و ۲۱۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]