اخبار اقتصادی امروز: 142
  • تاریخ : یکشنبه, ۲۲ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    نشانه ثبات در قیمت طلا و سکه/ طوفان از سر بازار گذشت؟

    قیمت طلا و سکه نوسانات چندانی را تجربه نمی‌کند. کارشناسان بر این باورند که تا دو هفته آینده نوسانات محدود ادامه داشته باشد.

    به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه با توجه به کاهش تنش‌ها روند نوسانی محدودی را پشت سر می‌گذارد و آماده تنش‌های بعدی است. بر این اساس آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۲ مهر ۱۴۰۳،  با ۳۰ هزار تومان ریزش نسبت به روز گذشته، در نرخ چهار میلیون و ۴۲ هزار تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز ۴۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت پنج میلیون و ۳۸۸ هزار تومان رسید.

    سکه امروز کاهش بیشتری را نسبت به دلار تجربه کرد. در این میان سکه طرح جدید دوباره به کانال پیشین خود بازگشت و سکه طرح قدیم در کانال فعلی درحال کف سازی است. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح جدید امروز دوباره به کانال پایین‌تر سقوط کرد و اکنون با ریزش ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز،‌ در نرخ ۴۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سکه طرح قدیم هم ۵۵۰ هزار تومان ریخت و حال در نرخ ۴۳ میلیون و ۳۰۰ تومان به بازار عرضه می‌شود.  

    نوسانات طلای جهانی اما محدود شده است. بر این اساس، طلای جهانی در همان سطح ۲۶۵۷ دلار به ازای هر انس در این هفته به کار خود در بازارهای جهانی پایان داد. 

    پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ مهر ۱۴۰۳

    جواد فلاحیان،‌ کارشناس بازارهای مالی،‌ در گفتگو با اکوایران مطرح کرد:«با توجه به اینکه تنش‌های منطقه تا حدودی کاهش پیدا کرده و این اطمینان حاصل شده است که ایران در کوتاه‌مدت پاسخی از سوی اسرائیل نمی‌بیند،‌ بازار جهانی طلا در هفته‌های آینده در محدوده فعلی نوسان محدود دارد. البته این نوسانات محدود تا زمان انتخابات آمریکا ادامه‌دار است.»

    او افزود:« در سوی دیگر، بازار داخلی شاهد رشد قیمت دلار بود و به نظر می‌رسد دلار دیگر ظرفیت نوسان دوباره را نخواهد داشت.»

    این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد:«با توجه به دو مولفه دلار و طلای جهانی می‌توان انتظار یک شرایط باثبات را تا دو هفته آینده داشت. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که نوسانات رو به پایینی را در بازار طلا و سکه شاهد باشیم. مگر آنکه ریسک سیستماتیک جدیدی وارد فضای اقتصادی کشور شود که دوباره بازارها را با رشد همراه کند.»

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    زمزمه دو شایعه در بازار ارز و سکه
    22 - مهر - 1403

    زمزمه دو شایعه در بازار ارز و سکه

    ​قیمت دلار، سکه و طلا در ابتدای هفته عقب نشست تا سندورم پنجشنبه تکرار شود. چرا معامله‌گران در این هفته می‌گویند احتمال نزول بالا رفته؟

    سیگنال عبور دلار نیما از سقف فرزین برای بازار ارز و سرمایه
    21 - مهر - 1403

    سیگنال عبور دلار نیما از سقف فرزین برای بازار ارز و سرمایه

    اکوایران: دلار تهران و دلار نیما در خلاف جهت یکدیگر حرکت کرده‌اند و در اولین روز تغییر دامنه نوسان شرایط برای بازار سهام بهتر شد.

    رشد اسکناس سبز با کم شدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی «فد»: دلار دومین هفته افزایشی را ثبت کرد
    21 - مهر - 1403

    رشد اسکناس سبز با کم شدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی «فد»: دلار دومین هفته افزایشی را ثبت کرد

    اکوایران: انتظارات معامله‌گران از پایین آمدن سرعت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو سبب شد شاخص دلار آمریکا دومین هفته افزایشی خود را ثبت کند

    اهدای رمزارزهای ایکس‌آرپی به ارزش ۱ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی کامالا هریس
    21 - مهر - 1403

    اهدای رمزارزهای ایکس‌آرپی به ارزش ۱ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی کامالا هریس

    اکوایران: یکی از بنیان‌گذاران شرکت ریپل، رمزارزهای ایکس‌آرپی به ارزش ۱ میلیون دلار را به کمپین انتخاباتی کامالا هریس اهدا کرده است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا