اخبار اقتصادی امروز: 70
  • تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    خاموشی نیمی از دوربین‌های پلاک‌خوان پایتخت

    چند درصد دوربین‌های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی فعال هستند؟ آمارهای متفاوتی درباره فعالیت دوربین‌های نظارتی سطح شهر تهران ارائه می‌شود. پلیس می‌گوید دوربین‌های نظارتی فعال هستند اما سامانه‌های ثبت تخلفات دچار فرسودگی شده‌اند.

    تیمور حسینی -رئیس پلیس راهور فراجا- درباره دوربین‌های سطح شهر تهران و آمارهای متفاوت ارایه شده از فعالیت این دوربین‌ها گفت: ما دو نوع دوربین داریم یک سری از دوربین‌ها دوربین‌های نظارتی و پایش هستند در واقع بخش‌های مختلف از جمله خود ما در مرکز کنترل راهور تهران بزرگ و در مرکز مدیریت هوشمند ترافیک داریم. به این دوربین‌ها دوربین نظارتی می‌گویند. یک دوربین هم داریم که دوربین پلاک خوان و برای ثبت تخلف است.

    به گفته حسینی، در حالت خوشبینانه بیش از ۵۰ درصد از این دوربین‌های پلاک‌خوان غیر‌فعال هست اما مساله به سامانه‌های پلاک خوان مربوط است و نه دوربین‌های نظارتی. بنا به گفته او دوربین‌های پایشی بیش از ۸۰ الی ۹۰ درصد سالم هستند. البته همان‌طور که حسینی یادآور شد «آنچه که برای کنترل رفتار ترافیکی کاربران مهم هست، سامانه‌های پلاک‌خوان و ثبت تخلف است».

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    27 - مهر - 1403

    مدیران شهرداری را از برج عاج پایین کشیدیم؛نمی توانندهرچه می خواهند را مصوب کنند

    قرار بود طرح سوال از شهردار با موضوع پروژه‌های مسکن‌سازی این هفته در صحن شورای شهر مطرح شود، اما این موضوع در دستور کار صحن علنی قرار نگرفت. مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران به اکوایران گفت: حتما سوال از شهردار تهران مطرح می‌شود و شهردار هم برای پاسخگویی به صحن شورای شهر می‌آید.

    26 - مهر - 1403

    خبر مهم فرزانه صادق درباره مسکن محرومان/ جزئیات اجرای تعهدات دولت رئیسی در دولت پزشکیان

    فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با اکوایران بر تعهد دولت به ساخت مسکن ملی تأکید و اعلام کرد که برای حدود ۷۸۰ هزار واحد مسکونی، آورده مردم جمع‌آوری شده است. وی همچنین بر تلاش وزارتخانه برای تأمین منابع مالی و اولویت‌بندی مسکن برای محرومان و فاقدین مسکن تأکید کرد.

    26 - مهر - 1403

    تهران؛ گرانترین شهر جهان برای خرید خانه؟

    آیا تهران گرانترین شهر دنیا از نظر شاخص خرید خانه است؟ این ادعا را چگونه می‌توان ثابت کرد؟ وضعیت خرید خانه در سایر شهرهای جهان چگونه است؟

    26 - مهر - 1403

    راه‌های رفته و راه در پیش/ پزشکیان، و خوب و بد سیاست‌گذاری مسکن

    بعد از انقلاب، دولت‌ها چه راه‌هایی را برای خانه‌دار کردن مردم انتخاب کرده‌اند؟ پاسخ به این پرسش محور اصلی برنامه «متراژ» این هفته است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا