اخبار اقتصادی امروز: 1
  • تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    سازمان ابتکاری زاکانی قانونی شد ؟

    ۱۳ شهریورماه امسال لایحه‌ای برای انحلال شرکت یادمان سازه و جایگزینی پوسته این شرکت به سازمان فناوری‌های نوین در صحن شورای شهر تهران بررسی شد که در نهایت با ۱۰ رای مخالف و ۱۰ رای موافق از ۲۰ عضو حاضر این لایحه رد شد. در آن جلسه محمد آخوندی، کمیسیون برنامه و بودجه شورا، در توضیح این لایحه گفته بود:‌ در نامه‌ای که از سوی وزارت کشور به سازمان فناوری‌های نوین ارسال شده، موضوع انحلال و ادغام مجموعه‌های دیگر شهرداری تهران در جهت تأسیس این سازمان تاکید شده است.

    با توجه به این که این لایحه از سوی شورا رد شد و شهرداری لایحه دیگری هم به صحن برای انحلال شرکتی تازه ارائه نکرده و هنوز شرط وزارت کشور برای فعالیت این سازمان محقق نشده به نظر فعالیت این سازمان قانونی به نظر نمی‌رسد.

    با این وجود پرویز سروری، نائب رئیس شورای شهر تهران به همراه احمد صادقی، عضو شورا و علی الوند، مدیر عامل سازمان فناوری‌های نوین و نوآور شهرداری تهران از این سازمان و همچنین از مجموعه دبیرخانه مرکزی تهران هوشمند و رصد خانه شهر تهران بازدید کردند.

    ناصر امانی درخصوص این که آیا سازمان فناوری‌های نوین در شهرداری وجود خارجی دارد و قانونی شده است یا خیر به اکو‌ایران گفت: این سازمان در صورت محقق نشدن شروط وزارت کشور، رسمیت ندارد.

    به گفته او حضور اعضای شورا از نظر نظارتی و شاید برای حل چالش های ایجاد این سازمان بوده است.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    27 - مهر - 1403

    ۱۴ آسیب سراهای محله از نگاه بال پژوهشی مجلس

    از سال ۱۳۷۵ تا امسال حدود ۳۵۰ سرای محله در تهران ایجاد شدند. اماکنی که هدفشان جلب مشارکت شهروندان در اداره شهر تهران است. ساختمان‌هایی که هر از چندگاهی محلی برای آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان می‌شوند و گاهی محلی برای فروش محصولات.

    27 - مهر - 1403

    مدیران شهرداری را از برج عاج پایین کشیدیم؛نمی توانندهرچه می خواهند را مصوب کنند

    قرار بود طرح سوال از شهردار با موضوع پروژه‌های مسکن‌سازی این هفته در صحن شورای شهر مطرح شود، اما این موضوع در دستور کار صحن علنی قرار نگرفت. مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران به اکوایران گفت: حتما سوال از شهردار تهران مطرح می‌شود و شهردار هم برای پاسخگویی به صحن شورای شهر می‌آید.

    27 - مهر - 1403

    خاموشی نیمی از دوربین‌های پلاک‌خوان پایتخت

    چند درصد دوربین‌های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی فعال هستند؟ آمارهای متفاوتی درباره فعالیت دوربین‌های نظارتی سطح شهر تهران ارائه می‌شود. پلیس می‌گوید دوربین‌های نظارتی فعال هستند اما سامانه‌های ثبت تخلفات دچار فرسودگی شده‌اند.

    26 - مهر - 1403

    خبر مهم فرزانه صادق درباره مسکن محرومان/ جزئیات اجرای تعهدات دولت رئیسی در دولت پزشکیان

    فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با اکوایران بر تعهد دولت به ساخت مسکن ملی تأکید و اعلام کرد که برای حدود ۷۸۰ هزار واحد مسکونی، آورده مردم جمع‌آوری شده است. وی همچنین بر تلاش وزارتخانه برای تأمین منابع مالی و اولویت‌بندی مسکن برای محرومان و فاقدین مسکن تأکید کرد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا