اخبار اقتصادی امروز: 130
  • تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    اتوبوس‌های برقی برای تهرانی‌ها رویا شد

    قرار بود در انتهای سال ۱۴۰۱ تهران ۵هزار و ۵۰۰ اتوبوس فعال داشته باشد، در ماه‌های پایانی عمر مدیریت ششم هنوز تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به ۲هزار و ۵۰۰ اتوبوس نرسیده. مدتی است مدیران شهری وعده داده‌اند که ۱۱۰ اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود، اما روز گذشته در صحن شورای شهر تهران مشخص شد خبری از ۱۱۰ اتوبوس برقی نیست و تنها ۱۰ اتوبوس برقی در گمرک وجود دارد.

    ۱۸ شهریورماه معاون حمل‌ونقل ترافیک در حاشیه صحن علنی شورا به خبرنگار روابط‌ عمومی شهرداری اعلام کرد که ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی به گمرک تهران نزدیک شده و ۳۰ دستگاه آن بارگیری شده و ۲۵ روز دیگر این ۱۱۰ اتوبوس به کشور می‌رسد. 

    مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در حاشیه جلسه شورا درباره حواشی پیش‌آمده مبنی بر بارگیری اتوبوس‌ها در گمرک و‌ تکذیب آن از طرف گمرک گفت: اتوبوس‌هایی که آمده، هنوز بارگیری نشده و در گمرک هستند، به‌این‌دلیل که این اتوبوس‌ها به نام شهرداری وارد نشده، چراکه وظیفه شهرداری خرید اتوبوس نیست.

    چمران تنها عضو شورا نبود که به انکار وجود اتوبوس‌های برقی در گمرک واکنش نشان داد. حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران هم درباره انتشار اطلاعات مربوط به ورود اتوبوس‌های جدید به گمرک و برخی نقل‌قول‌ها از طرف شورای شهر تهران در اذهان عمومی، گلایه کرد.

    کاشانی گفت که روابط‌ عمومی شهرداری اگر در تهران هستند، به جای رکورد زدن در سفرهای خارجی و رقابت با مارکوپولو گزارشی جامع و مستند از ورود اتوبوس‌ها ارائه کنند تا این سوءتفاهم برطرف شود. اگر گمرک اشتباه کرده، عذرخواهی کند و اگر ما اشتباهی کرده‌ایم، آماده‌ایم که از مردم عذرخواهی کنیم.

    سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌و‌گو با اکوٰایران به عدم تایید قرار‌داد چینی شهرداری تهران و ورود سازمان بازرسی اشاره می‌کند‌. او می‌گوید ورود ۱۰ اتوبوس برقی به تهران تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد و مانند ریختن کاسه‌ ماست به‌ دریا و دوغ درست کردن است‌.

    به گفته تشکری تهران به ۹ هزار اتوبوس نیاز دارد.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    1 - آبان - 1403

    صف شلوغ فروش ملک برای مهاجرت

    هر ساله شاهد آگهی‌ فروش و اجاره خانه به علت مهاجرت هستیم اما آمار مربوط به سال جاری در مقایسه با سال‌های پیش، باتوجه به افزایش نرخ مهاجرت در کشور، گفته می‌شود که تعداد آنها نیز افزایش یافته است.

    1 - آبان - 1403

    معادله رشد اقتصادی از مسیر ساختمان

    فعالان ساختمانی و سرمایه‌گذاران در زنجیره صنعت ساختمان معتقدند، در شرایطی که تحریم‌ها نبض تولید در بخش‌های مختلف و همچنین نبض صادرات را تحت‌تاثیر قرار داده و اثر منفی بر رشد اقتصادی داشته است، بخش ساختمان می‌تواند موتور پیشران «رشد» شود.

    30 - مهر - 1403

    راهکار عجیب شهرداری تهران؛ تبدیل اتوبوس هیبریدی به دیزلی

    اکوایران :‌اتوبوس‌های سه‌کابین همچنان در انبار خاک می‌خورد. این اتوبوس‌ها که ظرفیت جابه‌جایی ۳۰۰ مسافر را دارد سال گذشته چند روزی به خیابان‌های تهران بازگشتند اما دوباره به دلیل نقص فنی به پارکینگ رفتند .

    30 - مهر - 1403

    دلیل جهش عجیب آرای کمیسیون ماده ۵

    براساس گزارشی که اخیرا از تعداد آرای کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران منتشر شده، مجموع تعداد مصوبات موردی دوره ده ساله کمیسیون ماده ۵، از سال ۹۱ تا ۱۴۰۰، فقط ۷۳۳ مورد بوده درحالی‌که مجموع مصوبات موردی دوره ششم از میانه ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۶۲۸ مورد بوده است.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا