کابوس رقبا؛ گوشی شیائومی با چیپست کوالکام!

مطابق انتظار قبلی بلافاصله پس از رونمایی چیپست پرچمدار جدید اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام شیائومی از عرضه گوشی جدید خود مجهز به این تراشه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، شب گذشته مطابق پیش‌بینی‌ها کمپانی کوالکام از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ الیت خود به‌طور رسمی رونمایی کرد و جزئیات فنی آن را با علاقمندان به اشتراک گذاشت. پس از این اتفاق، معاون ارشد شیائومی نیز روی صحنه آمد و بار دیگر تاکید کرد که شیائومی ۱۵ نخستین گوشی بازار خواهد بود که از این چیپست کوالکام بهره خواهد برد.

چیپست اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام شیائومی ۱۵ را به یک هیولا تبدیل می‌کند

در خلال رویداد معرفی چیپست پرچمدار Snapdragon ۸ Elite، معاون شیائومی جزئیاتی را در خصوص پیشرفت‌های فنی مورد انتظار از شیائومی ۱۵ در اثر استفاده از تراشه پرچمدار کوالکام ارائه کرد. به‌ادعای او میزان مصرف شارژ گوشی Xiaomi ۱۵ حدودا ۲۹.۷ درصد کمتر از نسل قبل است؛ درحالیکه حداکثر دمای آن حدودا سه درجه پایین‌تر از نسل قبلی خواهد بود. شیائومی همچنین همانند کوالکام تاکید فراوانی روی بهبود چشمگیر مصرف انرژی در این تراشه داشت؛ هرچند که گزارش دقیقی در این خصوص ارائه ننمود.

با توجه به وعده‌های فوق‌العاده کوالکام در خصوص تراشه اسنپدراگون ۸ الیت و سابقه درخشان همکاری شیائومی با کوالکام می‌توان انتظار داشت که گوشی شیائومی ۱۵ نیز محصولی فوق‌العاده از آب درآمده و بتواند یک پرچمدار تمام‌عیار برای چینی‌ها باشد.‌ بد نیست بدانید اتفاقی مشابه سال جاری، پارسال نیز رخ داد و گوشی شیائومی ۱۴ به اولین گوشی بازار تبدیل شد که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ روانه بازار می‌شود.

کابوس رقبا؛ گوشی شیائومی با چیپست کوالکام!

معماری پردازنده‌های Oryon در چیپست اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام که اوایل امسال برای نخستین بار برای لپتاپ‌های ویندوزی رونمایی شد مزیت‌های فراوانی برای آن به همراه خواهد داشت. مهم‌ترین برتری آن‌ها نسبت به قبل عملکرد فنی بهتر و مصرف شارژ پایین‌تر خصوصا حین اجرای اپلیکیشن‌های سنگین است. برای مثال، شیائومی ادعا کرده که گوشی Xiaomi ۱۵ مجهز به تراشه کوالکام قادر خواهد بود ۲.۵ ساعت شارژدهی بالاتری حین گیمینگ ارائه دهد. علاوه بر این، پرچمدار شیائومی همچنین از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی چیپست کوالکام نیز نهایت استفاده را خواهد برد.

به‌جز شیائومی، ایسوس نیز دیگر گوشی‌ساز مطرحی است که قصد دارد نسل جدید گوشی‌های گیمینگ خود، راگ فون ۹ را مجهز به چیپست Snapdragon ۸ Elite روانه بازار کند. با این وجود شیائومی همچنان عنوان نخستین برندی که پرچمدارانش را با جدیدترین تراشه کوالکام به بازار عرضه می‌کند شناخته خواهد شد.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]