اخبار اقتصادی امروز: 55
  • تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    تسلا چقدر بیت‌کوین در اختیار دارد؟

    اکوایران: یک گزارش نشان می‌دهد با وجود اینکه تمام بیت‌کوین‌های شرکت خودروسازی تسلا اخیرا به کیف پول‌های ناشناخته منتقل شده، این شرکت همچنان مالک آن‌ها است. ارزش این رمزارزها، ۷۸۰ میلیون دلار برآورد شده است.

    به گزارش اکوایران، گزارش شرکت تحلیل بلاک‌چین Arkham Intelligence نشان می‌دهد شرکت خودروسازی تسلا که ریاست آن را ایلان ماسک بر عهده دارد، احتمالا همچنان مالک بیت‌کوین‌هایی به ارزش ۷۸۰ میلیون دلار است، با وجود اینکه در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر)‌ تمام آن را به کیف‌پول‌های ناشناخته منتقل کرده است.

    به نوشته کوین تلگراف، این شرکت ۱۱ هزار و ۵۰۹ بیت‌کوین را به هفت کیف‌پول منتقل کرد که هر کدام بین ۱۱۰۰ تا ۲۲۰۰ بیت‌کوین دارند. بزرگ‌ترین انتقالات به کیف‌پول‌هایی با برچسب “۱Fnhp” و “۱LERL” بودند که به ترتیب ارزشی برابر با ۱۴۲/۲ میلیون دلار و ۱۲۸/۱ میلیون دلار داشتند.

    ابتدا این انتقالات نگرانی‌هایی درباره احتمال فروش انبوه بیت‌کوین در بازار ایجاد کرد، اما Arkham معتقد است که این حرکت تنها یک چرخش کیف‌پولی بوده و تسلا همچنان مالک این سرمایه است. پس از این انتقال، قیمت بیت‌کوین ۵ درصد افزایش یافت، هرچند اندکی بعد به سوی ۶۷ هزار و ۶۰۰ دلار سوق پیدا کرد.

    دلیل این انتقالات هنوز مشخص نیست، اما برخی حدس می‌زنند که تسلا ممکن است بیت‌کوین‌های خود را به منظور تأمین یک وام به یک متولی منتقل کند. تسلا از Coinbase Prime Custody برای ذخیره بیت‌کوین‌های خود استفاده می‌کند.

    اگر تسلا همچنان بیت‌کوین‌ها را در اختیار داشته باشد، این شرکت بعد از MicroStrategy و شرکت‌های استخراج بیت‌کوین Marathon Digital و Riot Platforms، چهارمین شرکت بزرگ دارنده بیت‌کوین خواهد بود.

    تسلا اولین بار در فوریه ۲۰۲۱ بیت‌کوین خرید و مدتی آن را به عنوان روش پرداخت برای خودروهای خود پذیرفت.

    تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

    بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۲ آبان) از ۶۵ هزار و ۸۷۴ دلار تا ۶۷ هزار و ۴۴۱ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۵۸ به وقت ایران، ۶۵ هزار و ۹۳۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با افت حدود هزار دلاری مواجه شده است.

    ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸/۱۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

    همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۴۸۵ دلار تا ۲ هزار و ۶۲۵ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۵۸ به وقت ایران، ۲ هزار ۵۰۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و این رمزارز با کاهش حدود ۱۰۰ دلاری روبه‌رو شده است.

    ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵/۲۲ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    افت طلای جهانی پس از رکوردشکنی دوباره
    3 - آبان - 1403

    افت طلای جهانی پس از رکوردشکنی دوباره

    اکوایران: قیمت طلای جهانی طی امروز به رکورد جدیدی دست یافت و پس از آن به دلیل تقویت شاخص دلار با کاهش همراه شد.

    صعود طلا و سکه به کانال‌های جدید/ سیاست‌های آمریکا در کنترل طلای جهانی بی‌تاثیر خواهد بود؟
    3 - آبان - 1403

    صعود طلا و سکه به کانال‌های جدید/ سیاست‌های آمریکا در کنترل طلای جهانی بی‌تاثیر خواهد بود؟

    قیمت طلا و سکه امروز با افزایش قابل توجهی همراه شد و طلا و سکه را به کانال‌های بالاتر هدایت کرد.

    خبر تزریق سنگین هم زمان با قفل شدن بازار دلار
    3 - آبان - 1403

    خبر تزریق سنگین هم زمان با قفل شدن بازار دلار

    اکوایران: تو روزی که دلار و طلا نوسان قابل توجه داشتند، خبرگزاری فارس خبر از تزریق سنگین داد اما بازار فعلا قفل است. چرا بازار به بن‌بست رسیده؟ معامله‌گران چه می‌گویند؟

    سکه صعودی و حباب آن نزولی شد
    2 - آبان - 1403

    سکه صعودی و حباب آن نزولی شد

    اکوایران: قیمت سکه و اقلام سکه امروز رشد کرد ولی حباب اقلام سکه امروز در خلاف جهت سکه حرکت کرد و نزولی شد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا