پیش‌بینی مهم قیمت دلار ، سکه و طلا | حباب سکه ترکید !

در پنجمین روز هفته، قیمت دلار با افزایش ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومانی آغاز به کار کرد و به کریدور ششم و کانال بالاتر بازگشت. در روزهای اخیر، نوسانات قیمت در بازار ارز به یک الگوی مشخص و قابل پیش‌بینی برای معامله‌گران تبدیل شده است.

قیمت دلار روز چهارشنبه نوسان افزایشی محدودی داشت و با رشد پلکانی و افزایش ۲۵۰ تومانی به کانال بالاتر برگشت. قیمت دلار در پنجمین روز هفته در پله‌های ابتدایی کانال سوم از کریدور پنجم معامله شد.

بررسی بازار ارز حکایت از تعادل میان عرضه و تقاضا دارد و بازار چندان رقابتی نیست. معامله‌گران حضور بازارساز را قوی قلمداد می‌کنند و معتقدند زمانی که اخبار سیاسی در آرامش است و خبری از تنش دوباره در منطقه خاورمیانه نیست هر نوسانی در این بازار به خواست سیاست‌گذار است.

پیش بینی قیمت دلار

 به نظر می‌رسد با وجود تنش‌ هفته‌های اخیر در منطقه خاورمیانه کانال پایانی کریدور پنجم به محدوده‌ای دست‌نیافتنی برای سیاست‌گذار تبدیل شده است.

با توجه به اینکه در مقطع زمانی مهمی برای بازار ارز هستیم، نرخ دلار در سامانه نیما در هفته‌های اخیر پیوسته افزایشی است. کارشناسان اقتصادی این افزایش را با هدف تک‌نرخی کردن قیمت دلار از سوی سیاست‌گذار می‌دانند.

دلار-کلکسیونی

قیمت تتر ۲۰۰ تومان از دلار جلو افتاد

قیمت درهم روز چهارشنبه با رقم ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد و رشد ۴۰ تومانی داشت. قیمت تتر همانند دلار رشد ۲۵۰ تومانی داشت و در سطح ۶۳ هزار و ۴۵۰  تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۲ هزار و ۳۲۰ تومانی معامله شد و رشد ۳۸۰ تومانی نسبت به روز سه‌شنبه داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۸ هزار و ۹۵۰ تومانی ایستاد و کاهش ۲۶۰ تومانی پیدا کرد.

قیمت-شمش-طلا

پیش بینی قیمت طلا و سکه

گفتنی است روز چهارشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۹۴۴ تومانی عرضه شد و رشد ۲۱ تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۷ هزار و ۴۷۶ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۱۱ تومانی پیدا کرد.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با افت سه دلاری روی رقم ۲۶۱۷ دلاری معامله می‌شود. اونس جهانی نقره با کاهش ۱۹ سنتی روی رقم ۳۰ دلار و ۴۹ سنتی ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با کاهش محدود ۱۰ تومانی با قیمت ۶۲ هزار و ۲۱۰ تومانی معامله می‌شود.

حباب سکه در تمام قطعات نزولی شد

قیمت طلا روز چهارشنبه افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۵۷ هزار تومانی با رقم ۱۷ میلیون و ۵۲۷ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۲ هزار تومانی روی رقم چهار میلیون و ۴۶ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۹۹۲ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه در چهارمین روز هفته در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۱۶۵ هزار تومان، سکه بهار ۳۸۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۳۵ هزار تومان، ربع سکه ۲۶۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۳۴ هزارتومان کاهش داشت.

 


منبع:

تجارت نیوز



کدخبر:
۳۳۷۴۲۵

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]