اخبار اقتصادی امروز: 102
  • تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    عمر مدیریت‌ها در بهشت به ماه رسید

    از هفته گذشته موج تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران آغاز شده است ، چند شهردار منطقه تغییر و جابه‌جا شدند، محمد فلاحی به‌عنوان دستیار ویژه شهردار در موضوعات و پرونده‌های خاص حکم گرفت و معاون خدمات شهری نیز تغییر کرد. سرپرست سازمان فاوا هم در فهرست تغییرات سال آخری شهردار بود. او ۲۹ مرداد از شهردار حکم سرپرستی گرفته بود .

     روز گذشته حبیب کاشانی به انتصابات در شهرداری واکنش نشان داد و در تذکری درباره نحوه انتصابات و تغییر زودهنگام مسئولان و چندگانگی ناشی از آن گفت: پس از سه سال بحث و گفت‌وگو درباره ناتوانی مدیریت فاوا، عمر مدیریت جدید تنها یک هفته بود و این اتفاق خوشایندی در عملکرد شهرداری نیست.

    در مناطق نیز شاهد آمار بالا و درخورتوجهی از تغییر و تحول‌ها در مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری بوده‌ایم. این بی‌ثباتی‌ها صورت خوشی نداشته و راندمان کار شهرداری را تقلیل می‌دهد. مشکلاتی از قبیل جمع‌آوری‌نکردن مناسب پسماند در سطح شهر موجب نارضایتی و گله شهروندان شده است. نتیجه این تغییر و تحول‌ها مفید نبوده است. شهرداری تهران با ۷۵۰ کیلومتر محل آزمایش و آزمون و خطا نیست. این مسیر را گذشتگان در مدت صد سال گذشته طی کرده‌اند، بنابراین درخواست می‌شود از تجربیات افراد استفاده شود.

    اما مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، ترجیح داد درباره تغییرات مدیران در شهرداری اظهارنظری نکند. او تأکید کرد که این جابه‌جایی ارتباطی به شورا ندارد و شهرداری تهران در این زمینه تصمیم می‌گیرد. شورای شهر تنها بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت دارد.

    جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر تهران اما به یکی از تغییرات شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و با بیان اینکه قدردان سرمایه‌های انسانی نیستیم از جابجایی مدیران در معاونت حمل و نقل از جمله دکتری افندی‌زاده انتقاد کرد و گفت: نحوه عزل و جابه‌جایی به قدری نامناسب بود که این مدیر صبور و متین به گونه‌ای دلخور شد که با وجود دعوت آقای چمران از او برای حضور در مراسم تقدیرش در شورای شهر، دعوت را نپذیرفت.

    جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با اکوایران هم درخصوص عمر کوتاه مدیریت در شهرداری تهران می‌گوید: نباید معیارهای عزل و نصب را به میل خودمان تفسیر کنیم و باید شاخص‌ها را در انتخاب مدیران رعایت کرد.

    او این گونه عزل و نصب در شهرداری را نگران‌کننده توصیف کرد که باعث بی‌انگیزگی مدیران شایسته می‌شود و هم به زیان مدیران تازه‌واردی است که هیچ تجربه اجرایی ندارد و ناگهان پشت میز پست سازمانی در منطقه یا سازمان قرار می‌گیرند.َ

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    16 - مهر - 1403

    چرا ۱۴ مهر روز تهران شد‌؟

    ۱۴ مهرروز تهران است . احمد مسجدجامعی عضو و رئیس پیشین شورای شهر تهران و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد در دولت سید محمد خاتمی درخصوص این که چطور ۱۴ مهر روز تهران شد توضیح می‌دهد : حدودا به یک دهه پیش برمی گشت. بحث‌های اولیه در این زمینه یک سال طول کشید و در شورای چهارم به نتیجه رسید. برای روز تهران مناسبت‌ها زیاد بود که برخی مناسبت‌ها ملی، برخی مناسبت‌ها انقلابی و بعضی دیگر آموزشی و فرهنگی بود.

    15 - مهر - 1403

    در صحن شورا چه گذشت؟؛ورود تراموا به تهران پس از تایید شورا

    اکوایران : همزمان با دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، یک فوریت نامگذاری یک معبر در تهران به نام شهید عباس نیلفروشان بررسی و با ۱۸ رای موافق تصویب شد.

    15 - مهر - 1403

    یک فوریت نام‌گذاری معبری به نام سردار عباس نیلفروشان

    مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارشات حسابرسی بررسی خواهد شد تا از روند عقب نمانیم، اظهار کرد: علت این است که تکالیف گزارشات امسال عملیاتی شود.

    15 - مهر - 1403

    زاکانی منزل شهید رئیسی را می‌خرد؟

    مهدی چمران در حاشیه دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارشات حسابرسی بررسی خواهد شد تا از روند عقب نمانیم، اظهار کرد: علت این است که تکالیف گزارشات امسال عملیاتی شود. امروز یک فوریت نامگذاری معبری به نام شهید نیلفروشان و همچنین خرید منزل شهید رئیسی برای تبدیل به موزه نیز بررسی می‌شود.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا