۴۹ بخشنامه تجاری در ۶ ماه صادر شد| وزارت صمت صدرنشین صدور بخشنامه

تعداد بخشنامه‌های صادره از سوی سازمان‌ها در حوزه تجارت خارجی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، تازه‌ترین نتایج پایش بخشنامه‌های گمرک نشان می‌دهد که تعداد بخشنامه‌های صادره در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان‌های مرتبط در حوزه تجارت خارجی ۴۹ بخشنامه بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹ درصد کاهش داشته است. تعداد بخشنامه‌ها در حوزه تجارت خارجی از سوی سازمان‌های مرتبط در نیمه نخست پارسال ۵۴ بخشنامه ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، آمار بخشنامه‌های صادر به تفکیک سازمان‌های مرتبط در حوزه تجارت خارجی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور به این شرح است؛

وزارت صمت ۱۳ بخشنامه، گمرک ۹ بخشنامه، وزارت جهاد کشاورزی ۳ بخشنامه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان امور مالیاتی کشور و دیوان عدالت اداری ۲ بخشنامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی ۱ بخشنامه و سازمان ملی استاندارد بدون بخشنامه اعلام شده است.

۴۹ بخشنامه تجاری در ۶ ماه صادر شد/ وزارت صمت صدرنشین صدور بخشنامه

‌لازم به ذکر است، درجهت کنترل بخشنامه‌ها و حفظ حقوق عامه، از ابتدای تابستان سال ۱۴۰۲ در راستای اجرای تصویب نامه هیئت وزیران به شماره ۱۷۹۷۶‏/ ت ۶۱۱۳۴ ه مورخ ۰۹/‏۰۲/‏۱۴۰۲‬ ابلاغ کلیه بخشنامه‌های واصله منوط به ثبت و اطلاع‌رسانی در «پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب و کار» است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]