اخبار اقتصادی امروز: 3
  • تاریخ : یکشنبه, ۲۲ مهر , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    ایران در مبارزه با آلودگی کجای جهان است؟

    آلودگی هوا در نیمه دوم سال به مهمان ناخوانده و ثابت کشور تبدیل شده است. به اعتقاد بسیاری استفاده از سوخت‌های فسیلی عامل اصلی این معضل بوده به طوری که مطابق آمارها انتشار گاز دی‌اکسید کربن در کشور در سه دهه گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

    جایگزین مهم این سوخت‌ها انرژی‌های تجدیدپذیر هستند؛ انرژی‌هایی که در مقایسه با نفت و گاز آلودگی بسیار کمتری ایجاد می‌کنند. به همین علت سهم استفاده از این انرژی‌ها در جهان افزایش پیدا کرده است. در این برنامه روند بررسی می‌شود که سهم ایران از انرژی‌های پاک در جهان به مرور چه تغییری کرده و نسبت به همسایگان خود در چه رده‌ای قرار دارد؟

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    21 - مهر - 1403
    21 - مهر - 1403

    کنایه سنگین عضو شورا به تغییرات سالی آخری در شهرداری

    هم زمان با موج تغییرات مدیریتی در شهرداری، علی محمد الوند به سمت سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، منصوب شد. این درحالی بود که اواخر مرداد ماه جواد مالکی به عنوان سرپرست حکم گرفته بود.

    21 - مهر - 1403

    راهکار اتوبوسی زاکانی برای مقابله با آلودگی هوا

    شهردار تهران با اشاره به ممنوعیت مازوت‌سوزی در تهران، از برنامه افزایش ۳ هزار اتوبوس جدید تا پیش از عید خبر داد و بر نقش حمل‌ونقل عمومی و برقی‌سازی در بهبود هوای پایتخت تأکید کرد.

    21 - مهر - 1403

    در سال ۱۴۰۲ تهران چند روز پاک داشت؟

    روزهای ابتدایی پاییز امسال شاخص آلودگی هوای تهران عددهای خطرناکی را تجربه کرد؛ فصلی که در سال گذشته هم روزهای آلوده، کم نداشت.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا