اخبار اقتصادی امروز: 20
  • تاریخ : جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    ادامه روند مثبت طلای جهانی

    اکوایران: قیمت طلا طی امروز نیز رشد داشت زیرا عواملی مانند نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی به همراه انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی آمریکا، همچنان از قیمت فلز زرد حمایت می‌کنند.

    به گزارش اکوایران، قیمت طلای جهانی در روز پنجشنبه (۳ آبان)‌ تا ۱ درصد افزایش یافت، زیرا تقاضای امن ناشی از نگرانی‌های ژئوپلیتیکی مداوم، قیمت‌ها را تقویت می‌کند، در حالیکه پالادیوم به دلیل نگرانی‌های تحریم عرضه روسیه به‌عنوان تولیدکننده برتر این فلز، ۸ درصد رشد قیمت داشت.

    به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۷:۲۵ به وقت ایران، با رشد ۰/۶ درصدی در سطح ۲۷۳۲ دلار در هر اونس ایستاد، در حالیکه این فلز از رکورد قیمتی ۲۷۵۸ دلار که در روز چهارشنبه به دست آمد، عقب‌نشینی کرد. معاملات آتی طلای آمریکا نیز با رشد ۰/۶ درصدی در سطح ۲۷۴۴ دلار در هر اونس قرار گرفت.

    دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات در High Ridge Futures گفت: «آنچه ما واقعا می‌بینیم این است که طلا همچنان به‌عنوان یک پوشش اصلی برای فشارهای تورمی همراه با تقاضای امن دیده می‌شود. طلا همچنان به‌شدت حمایت می‌شود. عدم اطمینان مرتبط با انتخابات ایالات متحده یکی از ستون‌های اضافی حمایت از بازار طلا است.»

    انتظارات از کاهش بیشتر سیاست پولی توسط بانک‌های مرکزی و شهرت تاریخی طلا به‌عنوان یک پوشش برای عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی، امسال قیمت‌های این فلز گران‌بها را بیش از ۳۳ درصد افزایش داده و فلز زرد چندین رکورد قیمتی را به ثبت رسانده است.

    همچنین آمریکا از گروه هفت خواست تحریم‌های پالادیوم و تیتانیوم روسیه را در نظر بگیرند. در نتیجه، قیمت پالادیوم ۶/۸ درصد رشد داشت و به ۱۱۲۹/۵ دلار رسید که نسبت به بالاترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۳ میلادی، ۹/۴ درصد افزایش یافته است.

    جیوانی استانووو، تحلیلگر UBS گفت: «با توجه به اینکه روسیه حدود ۴۰ درصد از عرضه پالادیوم را تشکیل می‌دهد، چنین تصمیمی بازار را تحت فشار قرار می‌دهد و شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها خواهیم بود.»

     

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    3 - آبان - 1403

    تغییر تمرکز بازارساز از درهم به دلار ؟

    اما ریشه نوسان بازار طلا و ارز از کجاست؟ اخباری که پیرامون تشدید تنش در منطقه وجود دارد، فعلا مهمترین فاند این روزهای بازار است که با هر خبر، بازار نوسان بالا و پایین می‌دهد. علاوه بر این متغیر، خبرگزاری فارس در گزارشی با تیتر گروگان‌گیری در بازار ارز ایران یک سناریو دیگر هم مطرح […]

    تسلا چقدر بیت‌کوین در اختیار دارد؟
    3 - آبان - 1403

    تسلا چقدر بیت‌کوین در اختیار دارد؟

    اکوایران: یک گزارش نشان می‌دهد با وجود اینکه تمام بیت‌کوین‌های شرکت خودروسازی تسلا اخیرا به کیف پول‌های ناشناخته منتقل شده، این شرکت همچنان مالک آن‌ها است. ارزش این رمزارزها، ۷۸۰ میلیون دلار برآورد شده است.

    افت طلای جهانی پس از رکوردشکنی دوباره
    3 - آبان - 1403

    افت طلای جهانی پس از رکوردشکنی دوباره

    اکوایران: قیمت طلای جهانی طی امروز به رکورد جدیدی دست یافت و پس از آن به دلیل تقویت شاخص دلار با کاهش همراه شد.

    صعود طلا و سکه به کانال‌های جدید/ سیاست‌های آمریکا در کنترل طلای جهانی بی‌تاثیر خواهد بود؟
    3 - آبان - 1403

    صعود طلا و سکه به کانال‌های جدید/ سیاست‌های آمریکا در کنترل طلای جهانی بی‌تاثیر خواهد بود؟

    قیمت طلا و سکه امروز با افزایش قابل توجهی همراه شد و طلا و سکه را به کانال‌های بالاتر هدایت کرد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا