شمار سفرهای دریایی در هرمزگان از مرز ۲.۵ میلیون نفر عبور کرد

دبیرکمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: بیش از دو میلیون و ۷۳۵ هزار مسافر و گردشگر از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی(۲۳ اسفندماه سال ۱۴۰۳) تا پایان روز ششم فروردین از جزایر این استان بازدید کردند.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، اسماعیل مکی‌زاده در تشریح شمار تردد مسافران دریایی از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی(23 اسفندماه سال 1403) تا پایان روز ششم فروردین اظهارکرد: در این مدت دو میلیون و 735 هزار و 212 مسافر و گردشگر در جزایر استان جابجا شده‌اند که از این تعداد دو میلیون و 257 هزار و 22 نفر مسافر و مابقی گردشگر هستند.

وی ادامه داد: از مجموع دو میلیون و 735 هزار و 212 مسافر و گردشگر، 412 هزار و 862 نفر گردشگر و مسافر در روز ششم فروردین ماه از اسکله‌ها و بنادر این استان جابه‌جا شده‌اند.

دبیرکمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان گفت: از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی تا پایان روز ششم فروردین ماه نیز 748 هزار و 471 نفر مسافر از بنادر پهل و لافت به سرزمین اصلی و بالعکس جابه‌جا و تردد بیش از 191 هزار خودرو در این مسیردریایی به ثبت رسیده است.

به گفته مکی‌زاده؛ در این مدت نیز 185 هزار و 594 نفر مسافر از بندر شهید حقانی و 88 هزار و 148 نفر مسافر نیز از مسیر چارک به جزایر و بالعکس رفت و آمد داشته‌اند.

وی افزود: همچنین در روز گذشته (ششم فرروردین) 91 هزار و 502 نفر مسافر در بنادر پهل و لافت تردد و 23 هزار و 641 مسافر نیز از طریق بندر شهید حقانی و بالعکس جابه‌جا شده‌اند.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه میزان تردد خودرو از ابتدای شروع طرح خدمات سفر تا پایان روز ششم فروردین در مسیرهای دریایی بنادر پل و لافت و چارک به کیش و بالعکس را 443 هزار و 958 دستگاه خودرو با پنج درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد.

مکی‌زاده مجموع تردد شناورهای گردشگری و مسافری در این مدت را 71هزار و 827 دستگاه اعلام کرد که از این تعداد 50 هزار و 620 شناور گردشگری بوده و در این بخش27 درصد به ثبت رسیده است.

طرح تسهیل سفرهای نوروزی از 23 اسفندماه سال 1403 آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه سال 1404 ادامه دارد.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]