اخبار اقتصادی امروز: 88
  • تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • ساعت :

    افزایش قیمت‌ها چه تاثیری بر معاملات بازار طلا و سکه گذاشت؟

    قیمت طلا و سکه همچنان رو به افزایش است، اما کارشناسان و فعالان این بازار معتقدند که بازار طلا و سکه همچنان برای سرمایه‌گذاران جذاب است.

    به گزارش اکوایران، قیمت طلا و سکه طی روزهای گذشته در مسیر صعودی حرکت کرد و امروز هم افزایش قیمت در این بازار مشاهده شد. بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌ طلای ۱۸ عیار امروز، دوم آبان ۱۴۰۳،‌ اکنون در نرخ چهار میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. طلای ۲۴ عیار هم امروز به قیمت پنج میلیون و ۹۵۲ هزار تومان رسید.

    بازار سکه اما افزایش بیشتری را نسبت به بازار طلا تجربه کرد، اما امروز تغییر روند داد و ریزش جزئی را به ثبت رساند. البته باید به این نکته توجه کرد که طی کمتر از یک هفته سکه طرح جدید چهار میلیون تومان گران شد. حال نیز سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است که سکه طرح جدید در نرخ ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سکه طرح قدیم هم اکنون در نرخ ۴۸ میلیون و ۱۰۰ تومان به بازار عرضه می‌شود.  

    طلای جهانی هم تحت تاثیر تنش‌های منطقه روند افزایشی را در پیش گرفت و امروز در سطح ۲۷۵۰ دلار به ازای هر اونس قرار گرفت.

    پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دوم آبان ۱۴۰۳

    فردین آقابزرگی،‌ کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با اکوایران گفت:« قیمت طلا و سکه در ایران متاثر از نرخ جهانی طلا و ارز است. با وجود انتظارات تورمی، نگاه اجمالی به وضعیت منطقه و مفروضاتی که اغلب گرایش به نابسامان‌تر شدن اوضاع نظامی و اقتصادی را پیش‌بینی می‌کنند،‌ هرچند به ظاهر گفته می‌شود بازار حباب منفی دارد، اما در واقع پیش‌بینی روند قیمت طلای جهانی، روندی با ثبات و افزایشی با شیب‌ آرام است.در نتیجه در بازارهای داخلی نیز روند افزایش قیمت با شیب ملایم، پس از شوک قیمی که بازار در هفته‌های گذشته تجربه کرد، انتظار می‌رود.»

    او ادامه داد:«گفتنی است که ظرف یک ماه قیمت سکه در بازار ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت. در نتیجه با فرض ثابت ماندن موضع ایران در تنش‌های منطقه، حداقل قیمت‌ها در هفته‌های پیش رو، همین قیمت‌های فعلی است.»

    این کارشناس بازارهای مالی توضیح داد:«به دلیل عدم رغب به ورود سرمایه به سایر بازارها، مانند مسکن،‌ خودرو یا حتی بازار سرمایه، توجه‌ها به سمت بازار طلا و سکه خواهد بود و بر این اساس روند قیمتی این بازار افزایشی پیش‌بینی می‌شود.»

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 0 میانگین: 0]

    📰 اخبار مشابه را مشاهده می کنید

    شکاف ارزی هرات و تهران بالا گرفت
    2 - آبان - 1403

    شکاف ارزی هرات و تهران بالا گرفت

    راه بازار سکه از بازار دلار و طلا جدا شد و حباب سکه ریزش چهار درصدی داشت. چرا شکاف ارزی تهران و هرات بالا گرفت؟

    همگرایی سکه و دلار از بین رفت
    1 - آبان - 1403

    همگرایی سکه و دلار از بین رفت

    اکوایران: همگرایی سکه و دلار از بین رفت، در روزی که دلار تهران برای صعود عجله داشت سکه امامی پرچمدار اصلاح شد.

    1 - آبان - 1403

    حباب‌های چاق بازار ارز و سکه رژیم گرفتند

    راه بازار سکه از بازار ارز و طلا جدا شد. در روز سه‌شنبه با اینکه دو متغیر بازار سکه نوسانی بودند اما قیمت سکه بر مدار نزول قرار گرفت و با افت یک میلیونی به کانال ۵۴ میلیون افتاد. البته در این هفته بارها معامله‌گران هشدار داده بودند که حباب بالای ۳۰ درصد سکه خرید […]

    رشد ۳۳ درصدی طلای جهانی در سال ۲۰۲۴
    1 - آبان - 1403

    رشد ۳۳ درصدی طلای جهانی در سال ۲۰۲۴

    اکوایران: تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان از عواملی هستند که باعث ادامه رشد قیمت طلا می‌شوند. طلای جهانی طی امروز نیز ۱ درصد رشد داشت و با رسیدن به سطح ۲۷۴۸ دلار، یک رکورد جدید ثبت کرد.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0

    ارسال دیدگاه

    ×

    از ارسال دیدگاه مطمئن هستید؟

    📜 قوانین ارسال نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصاد آفرین منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

    برو بالا