بازگشت گوشی قدیمی نوکیا با ظاهری مدرن

شرکت اچ‌ام‌دی در حال آماده‌سازی برای عرضه‌ی مدل جدیدی از گوشی کلاسیک نوکیا با نام Asha 305 است که قابلیت اتصال 4G دارد.

به گزارش خبرآنلاین، اچ‌ام‌دی با ثبت مدل HMD TA-1779 در وب‌سایت رسمی خود، قصد دارد سری محبوب Asha را دوباره به بازار برگرداند. این دستگاه که با نام HMD Asha 305 شناخته می‌شود، نسخه‌ای مدرن از گوشی کلاسیک نوکیا است که سال ۲۰۱۲ عرضه شده بود.

به نقل از زومیت، محصول جدید برخلاف مدل قدیمی نوکیا به مودم LTE مجهز شده تا امکان اتصال به شبکه‌ی 4G را داشته باشد. این اقدام بخشی از استراتژی اچ‌ام‌دی برای احیای مدل‌های کلاسیک نوکیا با قابلیت‌های ارتباطی امروزی است.

مشخصات فنی گوشی احتمالا مشابه HMD Touch 4G خواهد بود که در اواخر سال ۲۰۲۵ معرفی شد. انتظار می‌رود مشخصات زیر را داشته باشد:

  • نمایشگر: ۳٫۲ اینچی QVGA
  • پردازنده: Unisoc T127
  • رم: ۶۴ مگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: ۱۲۸ مگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD
  • دوربین: ۲ مگاپیکسل در پشت و VGA در جلو
  • باتری: ۱,۹۵۰ میلی‌آمپرساعت با قابلیت تعویض
  • اتصالات: بلوتوث ۵، درگاه USB-C و دو سیم‌کارت
  • سایر ویژگی‌ها: استاندارد IP52 برای مقاومت در برابر پاشش آب

گوشی جدید اچ‌ام‌دی با وزن تقریبی ۱۰۰ گرم، برای کاربرانی طراحی شده که به دنبال دستگاهی ساده برای تماس، پیامک و استفاده‌ی محدود از محتوا هستند. اچ‌ام‌دی هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیق و قیمت گوشی را اعلام نکرده؛ اما ثبت گواهی‌نامه نشان می‌دهد که زمان معرفی نزدیک است.

5858

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]